poniedziałek, 15 grudnia 2014

kilka propozycji dekoracji świątecznych DIY i wyniki konkursu

Dzisiaj coś dla tych, którzy gdy zobaczyli moją propozycję świątecznej kusudamy uderzyli się w czoło i krzyknęli, że zwariowałam. No cóż, nie każdy lubi składać bombkę z sześćdziesięciu elementów. Ja też zrobiłam w tym roku tylko jedną i za kolejne podziękowałam;) Za to dziś mam kilka pomysłów na dosyć proste i szybkie w wykonaniu ozdoby choinkowe. Inspiracje czerpałam z Internetu, w szczególności zainteresowały mnie niektóre propozycje Agnieszki z lifestyle inspiracje. Wszystkie projekty zostały przeze mnie wypróbowane i wykonane i z pełną odpowiedzialnością mogę  je polecić. 

1. choinka z papieru





Prosta rzecz, a efekt bardzo wdzięczny, a nawet elegancki.
Będziemy potrzebowali:
sztywny papier w wybranych kolorach,
cyrkiel,
linijkę,
sznurek/nitkę,
koraliki/dzwoneczki do ozdobienia choinki (to już według własnej inwencji).

Dokładny instruktaż wykonania choinki krok po kroku znajdziecie tutaj. Ze swojej strony dodam, że wykorzystałam kółka o promieniu 5, 4 i 3 cm (można oczywiście zrobić choinkę większą, jak i mniejszą, a także zwiększyć liczbę pięter). 








2. papierowa gwiazda (origami modułowe)






Tutaj znajdziecie świetny filmik instruktażowy, który bardzo dokładnie i przystępnie wyjaśni Wam jak skonstruować gwiazdę. Jedyna moja uwaga, to że wychodziły mi gwiazdy 8-ramienne, a nie 9-ramienne jak powinno być według przepisu, ale nie mam z tym żadnego problemu;) Robiłam gwiazdy z kwadratów o boku 8 cm, jak i 7 cm. W obu przypadkach wychodziły ładnie. Polecam raczej cienki i miękki papier - będzie go łatwiej składać. Fajny efekt uzyskamy ze zwykłego, szarego papieru pakowego oraz z gazety. 







3. Żołędzie w brokacie




Dekoracje nieco... sylwestrowe:) Kolejny prosty przepis: malujemy żołędzie klejem i obtaczamy w brokacie. Wariacji na temat ozdób z żołędzi widziałam w Internecie wiele, m.in. żołędzie pomalowane (najlepiej na biało) czy żołędzie zrobione na szydełku (z naturalnymi czapeczkami).










4. honeycombs





Dostępne w wielu sklepach internetowych, ale można je też wykonać samemu. Potrzebna będzie bibuła przestrzenna (którą co prawda też można zrobić samemu, ale proponuję jednak odwiedzić dobry sklep papierniczy albo poszukać w Internecie - ja w ubiegłym roku kupiłam kilka arkuszy na allegro). Z takiej bibuły wycinamy półkola, które potem składamy i sklejamy tworząc kule.

***

Nie tracąc czasu ogłaszam wyniki świątecznego konkursu.

Miętowa kusudama trafi do: 

Aga fairy-in-the-house

serdecznie gratuluję! Wszystkim, którzy się zgłosili dziękuję serdecznie za udział w konkursie. A Agnieszkę proszę o kontakt (thinksimple@wp.pl) w celu ustalenia szczegółów wysyłki.




pozdrawiam serdecznie,
Kaludia

6 komentarzy:

  1. Ach! Super, dzieki, jaka mila niespodzianka:) jutro sie odezwe na @ Swietne polazalas inspiracje-te zoledzie jakie fajniusie:) no i choineczki oczywiscie. Buziak

    OdpowiedzUsuń
  2. gratulujemy!!!
    i spróbujemy zmierzyć się z gwiazdkami... Bo żołędzi nie uzbieraliśmy zawczasu i teraz mamy za mało ;-) Ale za rok się poprawimy - a brokat +dzieciaki = fajna zabawa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno dzieci i brokat to świetna zabawa! Jak robiłam żołędzie w zeszłym roku, to też nie nazbierałam i w końcu... kupiłam żołędzie na allegro;) Jak się okazuje, ludzie sprzedają wszystko, więc jest jeszcze nadzieja:)

      Gwiazdki mogą być trochę trudne dla dzieci (w zależności od wieku oczywiście), ale na youtube widziałam wiele innych gwiazd origami - też dużo prostszych, dla dzieci właśnie.

      pozdrawiam i dobrej zabawy życzę:)

      Usuń
  3. choinki najbardziej mi się podobają,spróbuje zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne drobiazgi.Jutro będę robiła z 4-ro latkiem.
    lubi takie wyzwania.Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy.

    OdpowiedzUsuń